SLIDER

My First Talk : Intermittent Fasting




Wahhhh.... tak tahu macam mana nak express my first talk. Happy, nervous, excited, looking forward, all in one. 

Bayangkan berapa tahun tak buat presentation, sekali kena present online. Hehehe... Punya dok focus sangat nk kena present sampai lupa terus nak introduce diri sendiri. Hahahaha... so funny. Orang yang sentiasa keep it to herself bila kena paksa keluar dari shell sendiri macam itulah jadinya.

Walaupun just for one hour, I'm honored when I have the platform to share my knowledge and story to the Shaklee Member team. 




Upload sini all the member who joined the talk. Its for my personal achievement. Alhamdulillah.

Bila sharing secara online ni betullah orang kata berbeza. Selama ni jadi pendengar bukan yang menyampaikan. Terutama bila kita punya audience tanpa gambar. Kita sendiri jadi confius samada message yang cuba disampaikan itu sampai atau tidak ke pendengar. No wonder ada some speaker sentiasa suruh buka video supaya dia boleh nampak reaksi pendengar and NOW I can relate the feeling that they feel.

Dalam talk ni, I share tentang ilmu Intermittent Fasting. Something that I learned, I read and I practice untuk I turunkan berat badan.  Percaya atau tidak, dalam tempoh PKP I berjaya turunkan berat badan sebanyak 20kilo dalam masa setahun? Rata-rata complain naik badan dalam PKP but not for me. 

20 kilos' such a big achievement for me personally. Dari rasa tak ada harapan untuk turunkan berat badan, still ada sinar harapan sekarang untuk lebih sihat. Sebenarnya dalam blog ini I nak share with you that kita sentiasa ada peluang untuk reverse our health, our body to a better condition walau seteruk mana berat badan yang kita naik, masih boleh untuk reverse. Benda ini terjadi pada diri I sendiri dan I belajar dari sini.

My First Talk ni, I share my mistake that I did during Intermittent Fasting dalam tempoh I buat tanpa ilmu dan apa yang I betulkan semula setelah ada ilmu. Insya-Allah next entry I will further cerita my story. Till now my write up. 

See you soon!


No comments

© MANA • Theme by Maira G.