SLIDER

Coq10 dan Jantung Anda

 

Bercerita tentang Coq10, semestinya kita tidak boleh lari dengan jantung. Pernah tak dengar bahawa Coq10 ini memberi perumpamaan seperti bateri kepada jantung anda?

Kalau pernah dengar, bagusla...dan soalan seterus saya.. adakah anda telah amalkan Coq10 dalam diet harian anda?

Kalau belum pernah dengar, saya cerita sedikit tentang Coq10 sebagai sesi sharing saya hari ini ya.

APA ITU COQ-TROL/ COQ10?

Coenzyme Q10 atau nama lain CoQ10 adalah nutrisi larut lemak (fat-soluble) yang wujud dalam setiap sel dalam tubuh badan kita. CoQ10 sangat penting untuk penghasilan tenaga dalam sel iaitu mitokondria (sel kuasa tenaga).  


UNTUK LEBIH MUDAH MEMAHAMI COQ10,

CoQ10 adalah kunci utama dalam penjanaan tenaga sel pada "mitocondria". Impak kepada kekurangan CoQ10 menyebabkan kurang efficient dalam penghasilan tenaga sel. 


TAHUKAH ANDA BAHAWA.. SEMAKIN KITA BERUSIA, PENURUNAN PENGHASILAN COQ10 TURUT SAMA MENURUN?


Tahukah anda bahawa penghasilan CoQ10 dalam badan makin menurun semakin kita berusia? Secara alami, kita makin meningkat usia dan semakin lama semakin lemah kita rasa. 

Cuba perhatikan tenaga kanak-kanak dan tenaga warga emas, berbeza bukan. Tidak dinafikan saya yang dalam 30-40an ini, tenaga yang saya rasa berbeza dengan tenaga yang saya rasakan semasa saya berada dalam prime time umur 20-30tahun.  

Seiiring dengan gambar diatas, begitulah graf penurunan organ badan kita. Organ ini sesuatu yang kita tidak boleh nampak seperti mana kita nampak diri kita sendiri. Disini, kajian menunjukkan bahawa, kekurangan CoQ10 didalam badan memberi impak kepada organ-organ utama terutamanya hati, jantung, buah pinggang, dan paru-paru. Ini adalah gambaran penurunan yang ketara dan antara yang jelas ternampak pada lahiriah adalah anda berasa cepat lesu dan letih.

Kenapa 4 organ ini menjadi kajian, sebabnya..4 organ ini yang "bekerja keras" lebih daripada organ lain dan antara organ yang berkerja 24jam tanpa cuti.


PERKAITAN COQ10 DAN JANTUNG ANDA



Ini kerana CoQ10 paling banyak didapati di jantung kerana paling banyak tenaga diperlukan oleh badan.

Tahukah anda, ada sebilangan sel-tisu dan organ masih boleh berfungsi seperti biasa walaupun kekurangan Coq10 dalam badan tetapi ada juga yang terlebih sensitif dengan kekurangan Coq10 dalam badan dan bahagian yang paling sensitif adalah SEL DIDALAM JANTUNG.

Kekurangan Coq10 didalam Jantung akan memberi kesan kepada kesihatan kita yang ketara seperti Heart failure, high blood pressure, irregular heartbeat. 


Dahulu, ianya Coq10 dan kini dikenali sbg CoQ-trol Plus



Kepentingan CoQ-trol Plus sangat penting untuk kesihatan kita terutamanya jantung kita. Sayangi jantung anda dengan berikan nutrisi yang baik supaya ia boleh berfungsi secara optimum. 

Berikan yang terbaik untuk diri anda. Kesihatan itu mahal sekira kita tidak menjaganya dari awal. 

Sekiranya anda berminat untuk ketahui lebih lanjut tentang CoQ-trol, anda boleh hubungi saya di 012-2285924. 



#nextlevelblogging

#shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#pengedarsahshakleeputrajaya

#pengedarsahshakleeputrajayareadystock




No comments

© MANA • Theme by Maira G.