SLIDER

Vitamin Untuk Wanita

Isu wanita adalah Hormon. Bila hormonnya tak menentu, pastinya effectnya terkesan pada emosi dan kesihatannya kerana ia sangat terkait antara satu sama lain.  Setiap peringkat umur seorang wanita itu memerlukan penekanan khusus dalam menjaga kesihatan wanita terutama bila usianya mencecah 20 tahun, 30 tahun, 40 tahun dan keatas. Makin berusia, kenalah jaga lebih lagi kesihatan kita.

Hal ini pun tak terkecuali untuk saya. Memandangkan umur saya hampir ke 40-an, saya berazam untuk kurus dan sihat bila saya cecah 40 tahun, maka ikut target saya, saya ada masa 2 tahun untuk mencapai impian kesihatan saya.

Antara vitamin yang baik untuk wanita seperti saya dan anda adalah:-

1. Vita-Lize 



Vita-Lize sebelum ini dikenali sebagai Vita-Lea. Ia mengandungi asas keperluan nutrient yang lengkap untuk kesihatan diri secara optimum. Pengambilan 2 tablet sehari ia menyediakan 25 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan termasuk iron, vitamin C, B vitamins and folid asid. 

Seiiring dengan namanya Vita-Lize (Multimineral and Multivitamins), ia mengadungi pelbagai vitamin dan mineral seperti senarai dibawah.



2. Ostenutrix

Ostenutrix sangat baik untuk tulang. Tulang sangat penting bagi kaum hawa kerana setiap bulan, kita ada haid serta bagi yang bersalin, darah banyak keluar ketika melahirkan bayi. Ketika itu, calcium didalam badan turut sama keluar dan menyebabkan kekurangan calcium didalam badan.

Kekerapan haid setiap bulan menyebabkan kekurangan calcium dalam badan. Tanpa mengambil sebarang vitamin untuk menjagaan tulang untuk jangka masa panjang, akan menyebabkan jelas terlihat pada lutut kita. Isu sakit lutut adalah risiko yang kita akan hadapi apabila kita mencecah usia 60-70an akibat daripada kerapuhan tulang akibat daripada kekurangan calcium.

3. Omega Guard

Omega Guard sangat penting untuk melawan inflammation. Inflammation terjadi akibat daripada keradangan yang berlaku didalam tubuh badan kita. Apabila kita tidak membendung keradangan didalam badan, ia akan terzahir pada kulit kita seperti jerawat, tompok-tompok merah, dan potensi kepada penyakit-penyakit merbahaya.


Malah, keradangan didalam badan juga mampu memberi kesan kepada kecergasan otak, sakit lutut, dan jantung. Maka, Omega Guard yang kaya dengan Omega 3 bertindak sebagai anti-inflammation membantu meredakkan keradangan didalam badan. Malah, keradangan didalam tubuh badan kita akan memberi kesan kepada wanita yang hamil serta bayi yang dikandung. Malah perlu diingat bahawa inflammation terjadi akibat daripada stress, kandungan gula yang tinggi dalam badan, kualiti tidur yang rendah serta kehidupan serta pemakanan yang tak seiimbang.


4. GLA

Tahukah GLA ini sangat penting untuk wanita. Bagi yang biasa dengan Evening Primerose, GLA berfungsi seperti EPO. Ia bagus untuk wanita yang masih ada haid serta yang tengah melalui proses menapause. GLA membantu membetulkan hormon didalam badan. Pengambilan Omega Guard serta GLA memberi synergy yang baik kerana Omega3 dan Omega 6 membantu memberi kesan kepada fungsi kognitif dan mengelakkan gangguan kognitif.  

Vitamin "V-O-O-G" untuk wanita adalah keperluan yang baik untuk wanita pada setiap peringkat umur.  Ini kerana, yang masih single perlukan tenaga untuk kekal aktif belajar serta bersukan, manakala untuk wanita yang telah berkahwin perlukan vitamin untuk kekal cergas dan bertenaga untuk mengurus hal anak-anak, keluarga dan rumah. Manakala bagi wanita yang lebih berusia seperti 60-70an, mereka ingin berasa keselesaan tubuh badan untuk melakukan aktiviti harian seperti beribadat, berjalan dan berkebun. Disini, kita boleh lihat pada setiap peringkat umur, wanita perlukan tenaga yang optimum untuk mejalani kehidupan harian mereka. 

Pengambilan vitamin untuk wanita sangat penting seawal remaja dan 20-an kerana pengambilan vitamin memerlukan jangka masa panjang untuk dapat melihat kesannya kepada tubuh badan anda. Kita wanita akan mengalami sisi perubahan hormon dari masa ke semasa baik dari sebelum kahwin, selepas berkahwin, tempoh menapause dan selepas menapause. 

Pada usia saya sekarang pun saya sudah boleh merasa perubahan yang berlaku pada tubuh badan sendiri. Sekiranya tiada persediaan untuk menjaga kesihatan saya, mungkin kesan kesakitan pada tubuh badan lebih teruk terasa berbanding dengan pengambilan vitamin dalam kehidupan seharian. 

Maka, penjagaan kesihatan wanita sangat penting kerana apabila kita sihat, emosi kita akan stabil, kita berfikiran positif, kita gembira dan secara tak langsung akan memberi kesan kepada diri sendiri, ahli keluarga serta masyarakat sekeliling kita. 

Sekiranya anda ingin mula mengambil vitamin untuk kesihatan jangka masa panjang anda, vitamin diatas adalah vitamin saranan untuk vitamin wanita tetapi ia masih bergantung kepada budget yang anda miliki. Maka, anda boleh hubungi saya pada talian Whatsapp di 012-2285924.


#nextlevelblogging

#shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#pengedarshakleesahputrajaya

#pengedarsahshakleeputrajayareadystock

No comments

© MANA • Theme by Maira G.