SLIDER

My Final Year & Last Paper Experience

Bismillahirahmannirrahim & Assalamualaikum & Salam Ceria, 

2007, is my final year in UUM. Ingat lagi. Semester 6, tahun yang kritikal dimana, itu adalah pengakhiran studyku di UUM. Final exam tarikh semuanya dekat2, mcm mana nk catch up semua subjek sebelum dalam masa seminggu. Stess betul waktu itu. Frankly, saya adalah orang yang suka study last minute. Esok exam, malam tu baru nak pulun gila2.Baca awal mcm mana sekali pun, tak akan masuk pelajaran dalam otak ni. Apa yang saya buat selalunya bila exam, my study style always Mind-Mapping, Thats the only way that I can easily remember my subjek. Mind-mapping saya belajar dari lecturer saya waktu Matrikulasi Perlis. Alhamdulillah berkat ajaran dia, lagi senang saya ingat subjek saya. Dalam masa yang sama, saya masih makan vitamin yang dibekalkan dengan konsisten.

Amalan Harianku : Lecithin 6 biji sehari
                                    Omega Guard 9 biji sehari.
                                    Essential Nutrition



Dulu cara pembelajaran lama, 
http://www.nlpmind.com/nlp-articles/mind-mapping/
Image taken from http://www.nlpmind.com/nlp-articles/mind-mapping/




Bila belajar mind-mapping, 
http://www.nlpmind.com/nlp-articles/mind-mapping/
Image taken from http://www.nlpmind.com/nlp-articles/mind-mapping/

Ajarlah anak belajar dengan mind-map kerana ia lebih berkesan untuk pembelajaran mereka. Bukan sahaja mereka senang ingat pelajaran, nota pun xpayah sampi 3 page, 1 muka surat muat semuanya.


Last paper, ingat lagi di dewan belakang Dewan Mas, subjek MOT2. Punyalah letih sangat sebab study dr pukul 12tgh malam sampi exam esok paginya, tak tidur. Bila real exam, jawab exam sampi tertidur. Perghhh cuak. Nasib baik terjaga balik & amazingly, waktu tertidur, I can remember & yet even visualized line by line of the note yang saya buat dalam mind-mapping yang saya buat sendiri. Masha-Allah, terjaga terus laju je tangan menulis and my mind flow the information dengan laju.


Keluar bilik exam memang macam tak percaya pun ada tetapi itulah yang terjadi pada saya. For the first time, I experienced the to see the best vitamin working in my body. Alhamdulillah.Berkat makan Lecithin & Omega Guard dengan konsisten. Saya dapat melihat kesannya pada diri saya sendiri yang sebelum ini orang hanya berkata omega dan Lecithin BAGUS utk minda.



No comments

© MANA • Theme by Maira G.