SLIDER

Tips Business Online

 Welcome to the World Without Boundaries!

You can reach the world just at a tip of your finger!

How is it? Cliche tak...


2023 - adalah zaman dimana kita tak mampu keluar dari cengkaman teknologi. Semuanya digital, termasuklah nak bayar duit makan pun thru digital payment. Tak bawak cash pun dah tiada masalah sekarang ini. Janji ada kad/hp dah memadai. Kad tertinggal..... tak mengapa...Qpay adaa....

-------

Maka, tidak hairanlah juga bila business pun kearah ONLINE. Banyak yang shift dari fizikal business ke online business. Bak kata Bill Gates, sekiranya perniagaan anda tiada dalam internet, maka, pastinya anda akan terkeluar dari market anda. Termasuklah MLM juga, yang suatu ketika dahulu hanya menjalankan perniagaan pintu ke pintu tetapi kini, sangat mudah dijumpai dalam internet. 



Dunia digital ni banyak sangat perkara yang boleh dioffer kepada pelanggan serta potential customer tetapi apakah perbezaan yang ada pada kita yang membolehkan kita shine di platform social media. So saya share tips business online yang boleh dijadikan rujukan.


TIPS BUSINESS ONLINE

1. Membina NICHE

mencari Niche dalam business juga boleh dijadikan satu strategy dalam mencari target audience kita. Dengan adanya target audience, lebih mudah untuk kita mencari prospek serta potential consumer untuk membeli produk kita. Berbanding menjual segalanya dan boleh menimbulkan kekeliruan kepada consumer.

2. Personal Branding

Bab personal branding, adalah satu teknik untuk membina kepercayaan consumer terhadap penjual. Membina kepercayaan melalui dunia cyber sangat sukar kini kerana dengan wujudnya scammer yang makin menjadi-jadi serta kehebatan marketing yang mampu menarik consumer tetapi berbeza dengan personal branding. Consumer boleh melihat serta menilai sendiri mengikut pemerhatian dia untuk dia membina kepercayaan terhadap produk yang digunakan.


3. Optimize social media

Fully utilized social media sangat penting dalam business online. Kini ada facebook, youtube, instagram, pinterest. Banyak medium yang boleh digunakan sebagai platform untuk menjual product. Apabila kita fully utilized segala medium yang ada, amat mudah untuk consumer mencari kita serta nampak kita.  


4. Consistent Sharing

Business online ini seperti kedai yang terbuka 24 jam tanpa tidur. Untuk memastikan kedai kita sentiasa OPEN adalah dengan konsisten sharing. Sharing produk, kebaikan produk, promosi bulanan dan sebagainya. 


Banyak kelebihan business online, ia mungkin tidak menggunakan modal yang besar seperti traditional business tetapi ia memerlukan komitment yang kita berikan kepada perniagaan kita. Lagi kerap kita invest masa, tenaga dan idea dalam menjadikan perniagaan anda mudah ditemui dalam social media, maka lebih mudah anda menjalankan perniagaan dalam talian.


Seperti saya sendiri juga sedang melakukan perniagaan Shaklee secara online. Sekiranya berminat untuk berniaga perniagaan yang kos yang rendah, boleh hubungi saya di talian 0122285924.


#nextlevelblogging

#shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#shakleeputrajaya

#shakleereadystockputrajaya

No comments

© MANA • Theme by Maira G.