SLIDER

Lifestyle & Travel : Visit Malaysia : Miri

Saya baru kembali dari short trip dengan keluarga saya ke Miri untuk meraikan Hari Raya AidilAdha . Memandangkan Hari Raya Haji jatuh hari Ahad, dan Isnin jadi cuti gentian. Jadi kami buat last minute decision untuk fly ke Miri spending time with abang, kakak ipar & anak buah disana. Lagipun dah setahun tak melawat Miri. Bertapa cepatnya masa berlalu sampai tak sedar dah setahun. 

 
Kami ke Miri melalui Air Asia. Perjalanan hanya mengambil masa 2 jam 15 minit. 
 
Tiba di Miri Airport, abang dah tunggu kat luar dan terus bawa kami ke Marriot, Miri. Kami tidur disitu 3 hari 2 malam dan aktiviti kami sepanjang itu adalah swimming, berehat dan bersembang...haha
Entrance Marriot

The activity
 
Pada malam Ahad, abang saya menempah sebuah restoran Jepun dinamakan, Izuyaki. Percaya atau tidak, itu adalah kali pertama saya cuba makanan Jepun. Kami cuba set Emperor Set. Kami makan dari jam 8.30 malam sehingga 10.00 malam. Tidak hairanlah saya dengar kawan saya cerita yang dia habiskan masa 3 jam makan di restoran Jepun. Kembali kepada cerita asal, the food is great & the service nice.
Izuyaki Restaurant, Imperial

Untuk buktikan bertama lamanya tak datang ke Miri, banyak dah perubahan yang ada. Kalau dahulu, kami mesti makan Sugar Bun. Makanan Wajib dan juga Kokoberry. Trip kali ni, dah macam-macam kedai makanan dah ada.

Keesokkan harinya, abang saya sekeluarga buat jamuan makan sempena Hari Raya Aidil Adha. Sempat jugak buat sesi perjumpaan ahli Shaklee bersama upline.

Kami terbang pulang dari Miri (MYY) ke Kuala Lumpur (KUL). Pukul 6 petang dan the best part of the trip, kami masing-masing tidur sepanjang perjalanan sampailah landing time.

Sehingga disini, cerita travel log saya ke Miri. Assalamualaikum. 

No comments

© MANA • Theme by Maira G.