SLIDER

Health Check Up

2 hari lepas on the Offical Opening of Shaklee New Office in The Pinnacle, Sunway.

Saya berkesempatan jugak lah untuk buat Health Check dekat Shaklee Office sementara menunggu yang lain buat order Buy 6 Free 1 Sustained Release Vitamin C. Saya pun sibuk beratur buat health check up.


Memandangkan nutritionist pun available hari tu, I take the opportunity buat health check up. Lagi pun selama ini take pernah pun buat lagi health check up.

The first check up macam biasa, nutritionist akan check ketinggian kita, check on BMI, etc sebelum duduk one to one dengan nutritionist. 

Alhamdulillah, based on the result, Protien dalam badan mencukupi, air dalam badan mencukupi, tulang baik, sel sihat dalam badan ok dan jantung sihat.

Cumanya, 1 perkara yang saya sendiri tak sedar masalah dalam diri saya ialah saya ada low metabolisme. Bawah dari NORMAL. Terkejut jugak saya, sebab selama ini saya anggap badan okay sihat cara pembakaran makanan dalam badan sama macam orang lain. Rupa-rupanya tidak. Nutritionist bagi nasihat apa yang saya patut beri lebih perhatian memandangkan saya ada low metabolisme.

Sebelum Nutritionist cadangkan saya untuk mengambil sesetangah supplimen untuk mengatasi masalah saya, dia bertanya apa produk yang telah saya amalkan dan barulah dia akan beri nasihat pemakanan mana yang harus saya fokuskan utuk mengatasi masalah saya sendiri.

Dari situ, Nutritionist cadangkan untuk saya lebihkan Phyotocol-St, B-Complex dan Lecithin.

Sekarang tiga supplemen ini sentiasa ada dalam beg tangan saya.

Sekali sekala, kita harus buat penilaian semula tahap kesihatan kita supaya kita kekal sihat dan aktif.
 




No comments

© MANA • Theme by Maira G.