SLIDER

Dapat Duit Raya Awal...Nikmatnya!

 Seronoknya bila ada extra duit...boleh buat backup



Ramadhan dah hampir, semua orang sibuk membuat persiapan untuk menyambut puasa dan 
berhari raya. Saya fikir ramai yang sedang mengaru kepala memikiran perbelajaan yang akan dihadapi dua tiga bulan yang akan datang ini.

Alangkah seronoknya kalau raya kali ini dapat extra income untuk cover perbelanjaan raya. Setiap kali raya kita semua pasti akan menghadapi perbelanjaan yang besar. Malah ketika datang musim perayaan, ramai sedang mencari-cari tambahan kewangan, samaada mana nak buat loan atau pinjaman, korek tabung atau buat business kecil-kecilan seperti jual dipasar malam atau menjual kuih raya untuk mendapatkan instant money (fast cash).

KENAPA MESTI ADA EXTRA INCOME?

Sekarang ini, perbelanjaan sangat mahal terutama sekali barang keperluan harian. Belum libatkan lagi dengan barang kehendak kita. Terutama bila tiba musim perayaan, banyak perkara yang hendak dilakukan seperti beli baju raya, service kereta, tukar langsir, panggil orang cuci rumah dan macam-macam lagi. Persiapan dari segi persiapan diri, kereta, rumah dan kos perjalanan balik kampung semuanya adalah KOS. Kos ini bukan sahaja dirasai oleh yang sudah bekeluarga malah yang single pun affeted sama.  

SERONOKNYA BILA DAPAT DUIT RAYA AWAL...

Tahun ini, kita ada kebebasan beraya dibandingkan dua tahun lalu, kita terpaksa raya dirumah sebab PKP. Jadinya, ramailah excited nak balik kampung raya bersama keluarga tersayang. Seronoknya bila dapat duit raya awal bulan ni...macam-macam nak beli. Tapi sebenarnya... duit ni bukan musim perayaan je dapat awal. Shaklee bayar bonus setiap pertengahan bulan. Untungkan....

Antara perkara-perkara yang saya nak buat bila dapat duit raya awal ni...
  1. Saya nak rebutkan peluang sedekah sepanjang 10 akhir Ramadhan
  2. Bagi duit raya dekat mak dan ayah.
  3. Bagi duit raya awal dekat anak buah. Kebiasaannya saya selalu bagi duit raya bukan bulan Syawal tapi Ramadhan sebab nak rebutkan pahala.
  4. Nama pun perayaan, semestinya nak beli baju raya, kasut, tudung baru untuk raya
  5. Setiap kali duit masuk, semestinya Zakat perlu dibayar juga.
  6. Duit untuk  berjalan-jalan. 
Dan macam-macam lagi. Kalau nak letak listing pembelian in detail nanti xlarat nak baca. 

BAGAIMANA NAK DAPAT EXTRA INCOME DENGAN SHAKLEE?


Saya nak tanya pendapat anda, selalunya dalam musim perayaan ini, ramai orang buat perniagaan kecil-kecilan seperti jual kuih raya untuk dapatkan fast cash lebih berbaloi?

 ATAU

Anda mulakan perniagaan yang boleh dapatkan extra income setiap bulan? Yang mana lebih menarik?  

Disini saya nak kongsikan bagaimana anda boleh dapat extra income dengan Shaklee dan kelebihan menjadi ahli Shaklee seperti dibawah:-

  • Tidak perlu modal perniagaan yang besar
  • Tidak perlu simpan stock
  • Reward system yang menarik.
  • Plan marketing yang mudah diikuti.
Jom sertai saya untuk dapat duit raya awal dengan Shaklee. 

No comments

© MANA • Theme by Maira G.