SLIDER

SET HELLO NEW YOU Kurus sebelum Raya

Tinggal berapa je lagi hari nak puasa. Jom kita RESET semula dalam berpuasa & Get New You Kurus sebelum Raya 




Biasakan dengan Intermittent Fasting. Seperti mana entri saya sebelum ini berkaitan intermittent fasting, saya ada cerita tentang strict tempoh masa untuk makan. Sebenarnya tiada beza pun dengan waktu kita berpuasa cuma bezanya. Puasa Ramadhan, kita tidak boleh makan dan minum dalam tempoh 6pagi - 7:30 malam. Banyak faedah reset ni. Tetapi dalam proses reset pun, kita kena jaga juga pengambilan makanan yang baik ketika itu untuk mendapatkan hasil yang optimum.

KENAPA KITA PERLU RESET?

Disini saya nak kongsi macam mana kita nak jaga reset ketika berpuasa. Biasalah kan bila berpuasa, kita tahan nafsu makan dan minum. Sebelum waktu nak berbuka, kita dah mula fikir dan siap plan dah nak makan dan minum apa untuk berbuka. Belum cerita lagi kalau dapat pergi Bazaar Ramadhan. Perghhh..... lagi panjang list makanan. End up, banyak pembaziran daripada makan. Bila, kita sumbat semua makanan dalam mulut kita end up perut kita jadi tong sampah. Reset yang berlaku selama tempoh berpuasa itu macam sia-sia sahaja. Kesian badan kita... kita aniaya badan sendiri


Allah punya sayang kat kita suruh kita berpuasa. Nampak tak gambar diatas.
Kalau kita berpuasa selama 4 jam - 8 jam, paras gula dalam darah boleh menurun. Makanan dalam perut dah dicerna. Kalau tempoh tak berpuasa selang dua jam kadang-kadang tu kita makan. Belum sempat badan nak proses kita tambah lagi overwork kerja dekat organ kita. Dahla overtime organ bekerja pastu kita tak bagi dia rehat. Teruk kita ni kalau jadi majikan. Habis kerah tenaga yang ada... Tapi disebabkan organ ni bukan ini human form, kita xperasan how hard work derang bekerja. Unik kejadian Allah jadikan.
12 jam puasa, barulah dapat bagi sistem pencernaan badan berehat. Duduk Malaysia ni, dalam tempoh less 14 jam kita berpuasa, so sedikit sebanyak, kita bagi badan kita reset sebentar. Tahu tak, bila kita reset badan kita, kita benarkan organ kita lalui process healing? 

Jadi, jomlah bagi chance dekat organ kita reset untuk kesihatan diri kita sendiri

MACAM MANA NAK RESET BILA BERPUASA...CARA-CARANYA..

Ada caranya... iaitu dengan amalkan pola pemakanan "SUKU-SUKU SEPARUH" ketika berpuasa yang sihat serta disupport bersama Set Hello New You.



Saat yang paling bahaya ketika berpuasa adalah saat hendak berbuka puasa. Betul tak? 
Bahaya tu bagi saya bahaya sebab kita ada kecenderungan untuk beli atau makanan melebihi kemampuan kita makan. Apa kata tahun ini kita buat sedikit transformasi diri. Kita refleksi diri sebelum hendak beli makanan. Disini saya sarankan tahun ini kita berbuka puasa dengan amalkan konsep Suku-Suku separuh dan ganti supper sebelum tidur kepada Set Hello New You.

Sebulan puasa ni bagus untuk kita practice semula changing habits. Selalunya orang kata nak tukar habit amil masa 21 hari. So tempoh berpuasa ni baik bagi kita untuk serba sedikit ubah lifestyle dan cara pola pemakanan kita daripada banyak membeli diluar serta makan fake food kearah makanan real food.  Fake food maksudnya adalah makanan yang diproses, frozen food, pewarna tiruan, pemanis, gula dan sebagainya. Manakala real food, adalah makanan yang lebih dekat dengan sifat raw makanan tersebut contohnya nasi, buah, sayuran. Dalam membeli makanan, real food sebenarnya lebih mahal daripada fake food kerana apa? Kualiti dan impak makanan tersebut pada badan kita. 

Nak tak sahut cabaran ini bersama saya tahun ni? 




Shaklee Set Hello New You 


Dalam Set, Hello New You ini terdapat empat produk yang terdiri daripada Cinch, Lecithin, Omega Guard dan DTX.

Macam mana Set Hello New You ni membantu Reset ketika berpuasa?


Cinch :
  1. Membantu membakar lemak dan bina otot secara berkesan melalui leusina. 
  2. Leusina membantu membina dan mengekalkan otot untuk berat badan yang lebih sihat dan tegap
  3. Membantu mengisi jurang nutrisi. 
  4. Leusina membantu meningkatkan serta menyokong pengurusan berat badan yang sihat
Lecithin : 
  1. Membantu membakar lemak secara semula,
  2. Membantu mempercepatkan pemecahan lemak dan 
  3. Membantu menghalang pengumpulan lemak dan keluarkan toksin dari hati
Omega Guard : 
  1. Membantu meningkatkan metabolisme, serta meningkatkan kadar metabolik dan
  2. Membantu mempercepatkan proses pembakaran lemak 
  3. Membantu meningkatkan sensitiviti insulin badan untuk kawal penyimpanan lemak
Herb Lax : 
  1. membantu penghadaman dan pembersihan yang lebih sihat, 
  2. Membantu pergerakkan usus untuk membantu process semulajadi badan,
  3. Herblax mempunyai laksatif semulajadi untuk tingkatkan kekerapan pergerakkan usus dan 
  4. Membantu mengeluarkan toksin dari badan.

Antara result yang terbukti berkesan dengan pengunaan Set Hello New You...




Nampak tak, selain untuk kesihatan badan, Set Hello New You boleh menghasilkan result  sepertimana testimoni diatas. Kan, raya ni kita nak sentiasa nampak cantik dan kurus...2 in 1 benefits, why not.... 

Apa bezanya Set Hello New You dan Set Puasa Shaklee yang saya share dalam entry saya yang sebelum ini? 


Bezanya dalam Set Hello New You, ada Omega Guard serta Lecithin dan Dtx Complex yang membantu membakar lemak serta membantu penghadaman yang tersangkut.

Manakala Set Puasa Shaklee pula membantu memberi tenaga sepanjang hari dalam tempoh berpuasa. 

Jom, jangan lepaskan peluang Reset ni sebelum Puasa dan dapatkan Set Hello New You Kurus sebelum Raya atau Set Kurus Shaklee serta share result anda bersama saya.
Boleh hubungi saya melalui whatsapp di 012-2285924

#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#blogmegashaklee
#pengedarshakleePutrajaya
#shakleereadystockPutrajaya





No comments

© MANA • Theme by Maira G.