SLIDER

BUSINESS : Business Online Yang Terbaik

Era sekarang ni semuanya nak digitalized. Even, kalau pergi ke mana-mana kedai pun kebanyakkan semuanya nak dibayar secara cashless. Tak heranlah kalau sekarang business pun rata-rata dah mula gunakan medium digital untuk berbusiness secara online. 

2020, tahun Convid-19, tahun PKP.. business secara online adalah pilihn terbaik untuk survive dalam perniagaan. S




MEMILIH PERNIAGAAN

Pemilihan perniagaan sangat penting. Ini kerana bila kita sudah memulakan sesuatu pernigaan, apa yg kita harapkan adalah kejayaan berterusan dengan perniagaan dari perniagaan yang kita telah pilih untuk dijadikan punca pendapatan dan legasi perniagaan



KEBAIKAN & KEMUDAHAN BUSINESS ONLINE

Kalau dahulu, saya perhatikan orang yang ada fizikal store itu mesti berjaya dan salah satu impian saya dahulu kala pun adalah untuk membuka sebuah kedai stationary dan arts. Tetapi, sekarang fizikal store bukanlah satu pilihan untuk berjaya kerana era sekarang yang telah berubah dari fizikal store ke online shopping.

Disini saya sertakan secara general kebaikan business online dan antaranya adalah

  • Fleksikbiliti : Perniagaan boleh dijalankan bila-bila masa serta dimana sahaja kita berada
  • Kos Overhead yang Rendah : Bila berbusiness online, kos-kos seperti sewa tapak, overhead yang dijalankan oleh tradisional business (physical store) dapat dilupuskan
  • Dunia Tanpa Sempadan : Online boleh mendekatkan kita dengan potential consumer yang jauh serta luar dari kawasan kita. 
  • Modal yang Rendah : Semestinya online tidak memerlukan modal yang besar, hanya .. computer/mobile phone, internet 
  • Aksess yang Mudah : Business Online memberi peluang aksess yang sangat mudah bagi penjual dan pembeli. Hanya dengan klik melalui handphone sendiri, kita boleh mendapat aksess untuk setiap carian yang dikehendaki.


BUSINESS ONLINE TERBAIK: PERNIAGAAN SHAKLEE



Pilihan saya adalah perniagaan Shaklee. Walaupun asasnya perniagaan ini adalah MLM. Tetapi, kelebihan lebih berlipat ganda dari perniagaan lain. Biarpun MLM. Ia masih boleh dilakukan secara online. 

KENAPA SAYA PILIH PERNIAGAAN SHAKLEE?

DAN

 KENAPA SAYA KATAKAN BUSINESS ONLINE YANG TERBAIK MELALUI PERNIAGAAN SHAKLEE?


1.    Modal yang Rendah : Saya bukan perniaga yang mempunyai modal perniagaan yang besar dan tidak suka mengambil risiko dalam perniagaan. Pemilihan modal yang rendah adalah pilihan saya dan Shaklee menawarkan modal keahlian yang murah dan berpatutan. Dengan tawaran yang baik ini memberi saya ruang untuk memulakan perniagaan bersama Shaklee. 


2.    Fleksibiliti : Fleksibiliti adalah kelebihan dalam perniagaan secara online. Ini adalah pilihan yang tepat dan terbaik kerana bila kita mempunyai fleksibiliti masa serta tempat, tak kira diamana jua saya berada, pastinya perniagaan saya ikut kemana sahaja saya berada. Malah saya adalah jenis manusia yang banyak travel. Kesana kesini, perniagaan yang memberikan fleksibiliti adalah perniagaan pilihan saya.

3.    Easy Access : Bila dah nama pun online, mestilah senang untuk diaksess, Shaklee pun ada website sendiri. Dari websiter tersebut, saya boleh membuat pembelian, penghantaran serta register new member dari talian. Mudahkan. 


4.    Reward Sistem : Ini main kesukaan saya. Reward Sistem yang sangat best. Reward sistem yang menarik dari sebuah syarikat MLM yang menawarkan 3C iaitu Cash, Convention, dan Car. Saya pernah beberapa kali merasai Convention (Travel). Perniagaan yang menawarkan trip travel 5 star, memang sangat-sangat berbeza daripada trip biasa.  


5.    Kredibiliti Syarikat : Pemilihan sebuah perniagaan sangat penting kerana kredibiliti sebuah syarikah melambangkan kekuatan syarikat itu tersebut. Syarikat Shaklee telah ditubuhkan sejak 1915 oleh Dr. Forrest C. Shaklee malah legasi beliau masih utuh sampai sekarang. Dalam tempoh 100 tahun membuktikan keutuhan sebuah syarikat yang berkualiti tinggi melalui research dan developmentnya. 


6.     Produk yang Safe, Proven dan Effective : Semestinya, menjual produk mesti cari produk yang mampu mengeluarkan produk yang berkualiti. Shaklee, menawarkan produk yang dijamin selamat, berkesan dan effektif. Ia jadikan saya lebih yakin untuk menggunakan serta mengamalkan produknya.


7.    Global / Dunia Tanpa Sempadan : Online adalah satu method yang menhubungkan kita dengan dunia luar. Walaupun saya berada di Malaysia, mungkin dari penulisan saya ini boleh dibaca oleh pembaca di USA/ Turkey/ Indonesia. Malah saya jadikan medium blog ini sebagai medium business online saya dan pastinya, saya boleh mendapat consumer tak kira dimana sahaja mereka berada. 

Alangkan barang yang kita beli dari overseas pun kita boleh dapat dengan mudah. Inikan pula penghantaran produk juga mudah pada masa kini. 


8.    Tiada Kos Overhead : Perniaagan yang tidak perlu kos overhead. Modal mungkin ada tetapi bukan kos overhead kerana, melalui online, saya boleh buat order, dan penghantaran produk juga akan dilakukan oleh syarikat sendiri dan dipos melalui Gdex untuk consumer.  Mudah sahaja, dari rumah pun barang boleh dihantar kepada consumer dengan cepat. 


Ok, sehingga ini saya coretan saya tentang business online yang menjadi pilihan saya. Banyak peluang ada untuk sesiapa sahaja yang berminat untuk memulakan perniagaan yang mudah dan tidak membebankan wang ringgit. Sekiranya berminat, boleh hubungi saya melalui whatsapp :0122285924


#blogmegashaklee

#nextlevelblogging

#shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

No comments

© MANA • Theme by Maira G.