SLIDER

Hari Raya Dengan Shaklee

Hari ini sudah masuk 6 Syawal. Cepat sahaja masa sekarang ini dari 1 Syawal dan tup tup dah masuk Syawal ke 6. Disini saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Hari Raya buat semua. Semoga semua yang membaca menikmati Raya dengan penuh kesyukuran. 



Dikesempatan Syawal ini, semestinya sesi kunjung mengunjung itu menjadi acara wajib untuk seluruh umat Islam. Tahun ini sangat seronok berbanding tahun-tahun yang lalu bagi saya kerana kali ini adik beradik semuanya ada dirumah beraya. Walaupun tak complete tapi yang utama semuanya ada untuk spend time together dengan mak dan ayah. Berbanding dari tahun lepas, semuanya terpaksa pakai zoom untuk buat ucapan. Syukur tahun ini, raya tahun ini lebih bermakna dari tahun yang lalu. Kegembiraan ibu bapa terserlah bila semua anak cucu ada didepan mata. Biar penat tetapi bahagia. 


Bila hari raya ini tidak sah kalau tidak selitkan Shaklee bersama tetamu. Saat ini kita ambil peluang berkongsi kesedaran sesama ahli keluarga tentang kepentingan supplement dalam diet harian. 


Musim raya sentiasa ada dua situasi iaitu mengunjungi serta yang dikunjungi. Kebetulan pula beberapa hari yang lalu ada sedara datang berkunjung dirumah untuk beraya. Melihat keadaan beliau yang terketar-ketar tangan tidak sihat serta kaki yang makin menghitam akibat penyakit yang dialami ini, kami berkongsi cerita untuk memberi awareness tentang kepentingan menjaga kesihatan. Memandangkan usianya yang lebih muda dari kedua ibubapaku, atas asbab rasa tanggungjawab untuk menyampaikan pengetahuan yang kami ada pelajari selama ini bagi membuka mata mereka tentang kepentingan pemakanan tambahan dan bukan hanya bergantung kepada satu cara penyelesian penyakit. 


Kebetulan pula, salah seorang dari menantunya ada yang telah mengamalkan supplement Shaklee dan juga share kepada kami tentang feedback selepas dia consume ESP dan Vitamin C dan dia mengatakan dia kurang dapat demam berbanding dia tanpa makan vitamin. Saya juga sempatla share promotion Set Rahmah memandangkan harga yang murah serta dia sendiri telah mengamalkan. Sempat juga saya syorkan dia untuk beli Set Rahmah kerana promosi yang baik untuk direbutkan. 


Hari raya adalah waktu yang paling best untuk berhari raya bersama Shaklee kerana peluang untuk share awareness bersama keluarga besar. Apabila perkara yang melibatkan kesihatan, awareness adalah top priority buat saya kerana masih ada ramai lagi yang mengambil mudah tentang kesihatan. 


Melihat keadaan yang berlaku kepada saudara sendiri, bertapa ruginya kita kalau tidak mengambil peluang menjaga diri ketika masih dalam keadaan sihat dan bersyukur kerana saya dikenali ke dunia pemakanan tambahan pada usia yang muda. Malah ibubapa saya juga mengamalkan Shaklee pada usia 40-an dan sehingga sekarang. 

Setelah semua tetamu balik, pastinya banyak kerja yang perlu diselesaikan. Tambahan pula yang tinggal kami bertiga, bukan mudah untuk entertain ramai tetamu seharian dengan masak serta melayan tetamu. Kemudian kemas rumah, cuci pinggan dan sebagainya. Ini baru cerita tentang hari pertama berhari raya. Jadinya rutin kami sebelum tidur untuk ambil Set Asas iaitu ESP, Vitamin C, Vita Lea, Omega Guard dan Ostenutrix untuk recover energy.

Begitulah kisah hari raya saya dengan Shaklee. Ia sangat penting buat kami sekeluarga untuk menjaga kesihatan. Sakit itu normal. Kalau tak sakit tu namanya superheroes/ immortal. Tetapi, bila ada pemakanan tambahan dalam diet seharian, ia membantu improve kesihatan berbanding tanpa supplement seperti feedback yang saya terima melalui tetamu yang pernah mengamalkan Shaklee.


Selamat Berhari Raya semua.



#Shahkleetrive2023 # Shakleetriumph2023 #nextlevelblogging #blogmegaShaklee

No comments

© MANA • Theme by Maira G.