SLIDER

Business : Love Shaklee Community

Sana sini dengar Shaklee. Mana-mana ada Shaklee.  



Why I choose Shaklee Community?


Saya mula mengenali Shaklee seawal umur saya belasan tahun. Suatu hari, mak bawa balik rumah "Set Minda Cergas" untuk saya dan kakak untuk kami consume demi untuk pembelajaran kami. Bermula dari situ saya mula consume Shaklee dan sehingga sekarang. Sejak kecil dahulu, sebelum kenalnya vitamin Shaklee, mak sentiasa beri kami vitamin dari brand yang lain seperti C***p dan S****. Dari sini, daripada menjadi seorang consumer, mak mula pempelajari business Shaklee dan ketika itu, mak akan selalu attend Shaklee's meeting setiap hari Selasa malam di Wangsa Maju. Bila ingat semula waktu itu, melihat kegembiraan Shaklee's community yang terdiri daripada pelbagai kaum serta kasih sayang diantara ahli Shaklee membuatkan saya, Love the Shaklee Community.


I Love Shaklee Community


Jika nak diceritakan tentang Shaklee Community ini ada banyak yang nak diceritakan kenapa saya sangat in love with the Shaklee community but then saya pilih Top 9 of why do I Love Shaklee Community.


1. Support Systems

Dalam apa jua komuniti yang dicari semestinya positive support system. Baik dikejiranan, dunia bekerja mahupun business. Semestinya, kita mencari komuniti yang positif untuk kita maju kehadapan. Saya pernah melalui dunia bekerja, ada sahaja yang hendak menarik kita kebawah daripada menolak kita ke atas. Berbeza dengan Shaklee Komuniti, bersama-sama akan memberi kata semangat dan tunjuk ajar untuk kita maju kehadapan.

Selain itu, komuniti Shaklee bukan sahaja fokus pada business sahaja malah mengajak dan sentiasa mengingati tentang akhirat. 


2. Product Guide

Baik anda masih baru belajar ilmu Shaklee mahupun sudah lama berada dalam business Shaklee. Anda sentiasa boleh dapat product guide daripada nutritionist serta ahli Shaklee Komuniti yang lain. Ini kerana setiap orang pernah bertemu pelbagai consumer dengan isu yang berbeza. Dengan adanya komuniti Shaklee, kita dapat belajar antara satu sama lain sebelum memberi konsultasi kepada consumer.


3. Training 

Berada dalam komuniti Shaklee ini, ia tidak lekang dengan training. Walaupun dari zaman saya sekolah, training dibuat secara fizikal sehingga ke dunia cyber. Tak kira anda berada dimana sekalipun, anda mampu attend training yang dianjurkan baik dari Syarikat sendiri mahupun leaders. Zaman yang penuh berteknologi ini, banyak kelas dianjurkan secara Zoom dan setiap minggu pasti penuh dengan training / kelas yang diadakan by any of the Shaklee Community. The best part, anda akan sentiasa rasa motivated dengan team besar Shaklee.


4. Anyone can do this business

Sepanjang tempoh berada dalam komuniti Shaklee, saya telah nampak banyak success story yang datang dari pelbagai background and umur contohnya, student, lawyer, engineer, doctors etc. Saya percaya, perniagaan ini sesiapa sahaja mampu membuat business ini dengan syarat keinginan. Dengan ada mindset yang betul serta keinginan untuk berjaya, insyaAllah pastinya berjaya. Malah, modal yang diperlukan pun sebagai permulaan amat murah jika dibandingkan dengan perniagaan persendirian yang lain. 


5. Anytime and anywhere

Perniagaan ini boleh dijalankan anytime dan anywhere. Anda boleh bertemu dengan ahli-ahli Shaklee pada bila-bila masa kerana tidak terikat dengan waktu sepertimana waktu bekerja. Malah dengan perniagaan ini, anda sendiri boleh buat business dimana-mana sahaja kerana ia adalah sebuah perniagaan yang mobile.


6. Learn from the professionals such as doctors and scientist and Shaklee's appointed nutritionist

Baru-baru ini saya berkesempatan menghadiri kursus dari Dr Haresh anjuran salah seorang leader Shaklee. Biarpun dari gugusan organisasi yang berbeza, keseronokkan berkomuniti ini memberi peluang semua ahli belajar bersama dan grow the knowledge together.

Malah bulan hadapan pula akan ada training bersama Saintis Dr Redza yang bakal mengajar kami tentang ilmu Makanan, Sains dan Sunnah. Seronok tau..


7. Dual rewards.

Dari sisi kelebihan untuk diri sendiri, apa yang boleh saya katakan disini dual rewards bermaksud anda dapat menikmati dua perkara serentak iaitu additional income dan dalam masa yang sama kesihatan diri serta keluarga. Dalam komuniti Shaklee ini bukan sekadar hanya fokus kepada diri sendiri malah ahli keluarga terdekat dan extended komuniti sekitar kita.


8. Best Rewards Systems.

Selain itu, Shaklee juga menawarkan best reward system yang merangkumi tiga ganjaran selain daripada kewangan, ia juga menyediakan Car Bonus dan juga trip perlancongan didalam serta di luar negara.

Saya pernah mera rewards yang disediakan oleh syarikat. MasyaAllah, seronoknya tak terhingga. Selain dapat travel, yang indahnya adalah dapat mencipta memori bersama. Malah kelebihan kewangan juga semuanya bergantung kepada daya usaha anda sendiri. Banyak yang beranggapan, MLM buat kerja kuat orang atas yang kaya. TIDAK. bukan didalam business begini. Anda akan memiliki hasil atas usaha anda sendiri.


9. Built Legacy.

Akhir sekali, setelah anda mempunyai sebuah organisasi yang besar, pastinya anda mempunyai impian untuk pastikan kejayaan anda dapat dirasai sehingga ke anak cucu. Perniagaan ini dijalankan bukan untuk masa sekarang tetapi untuk masa hadapan dan terus berkembang walaupun anda mungkin tiada suatu hari nanti. Ini terbukti dari founder Shaklee, Dr. Forrest C. Shaklee sendiri iaitu building legacy dimana perniagaannya masih hidup walaupun dia sudah tiada. Percaya atau tidak, ini adalah keunikkan berada dalam komuniti Shaklee, perniagaan anda boleh diwarisi oleh ahli keluarga anda. Selain itu, anda juga membina sebuah ukuwah yang utuh sesama insan.

Quote


Ahkir kata, I Love Shaklee Community kerana ia memupuk kita untuk sayang menyayangi antara satu sama lain serta membantu orang lain menjadi lebih sihat serta memotivasi diri menjadi lebih berjaya. Seperti kata-kata diatas, "if you never try, you'll never know". 


#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#blogmega










No comments

© MANA • Theme by Maira G.