SLIDER

Omega Guard dan Lecithin

Omega Guard dan Lecithin adalah pasangan DUO yang sangat mengancam.










Dua supplement ini saya antara vitamin kegemaran saya dimana saya telah amalkan sejak dari zaman sekolah menengah dan sehingga sekarang.  Omega Guard dan Lecithin dulunya saya fokus untuk belajar dan bila makin meningkat usia, dua vitamin ini masih diperlukan dalam diet seharian.  Kenapa tau?
sebabnya makin berusia ni, banyak maintenance diri nak kena jaga. Dari otak, ke sendi, kulit, saraf dan keseluruhan badan (dengan kata lain head to toe)

Lecithin merupakan mineral yang membantu mengaktifkan ezim yang melaksanakan proses tubuh. Lecithin adalah bahan larut lemak yang dipanggil fostfolipid yang terdiri dari kolina dan inositol. Kedua komponen ini merupakan komponen utama untuk sel membran yang mengawal aliran nutrien ke dalam dan ke luar sel. 

Manakala, Omega Guard bekalkan spektrum lengkap tujuh jenis asid lemak perlu Omega-3 yang bermanfaat untuk kesihatan saya dan mempunya 360mg DHA yang penting untuk perkembangan dan fungsi normal tubuh.

Bila usia nak cecah 4 series ni, saya kena jaga kesihatan sebaiknya. Tambah pula dengan condition sekarang melibatkan CONVID-19, Influenza dan sebagainya, semua perkara ini kita tidak boleh elak tapi langkah mengatasi atau kata lain prevention, itu yang saya boleh kawal. Dengan ini, kenapa saya masih mengamalkan supplement adalah untuk kesihatan diri sendiri 

No comments

© MANA • Theme by Maira G.