SLIDER

Kekal Aktif ketika Intermittent Fasting

Kekal Aktif ketika buat Intermittent Fasting

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1crNnUlYcj3zsJGlreqQlkcl-1b_psn5R

Hari ini Huda hendak share macam mana nak kekal aktif ketika buat Intermittent Fasting. Melalui pengalaman Huda dulu-dulu, dari 16:8 method Huda increase ke 20:4. Huda increase dulu pon bersebab. Huda ada attend online class tentang Intermittent Fasting dengan Dr. Malinda, ada seorang pesakit pernah buat water fasting selama 365hari. Bila dengar cerita tu, Huda pun sahaja la nak try kan..untuk challenge diri sendiri kita upkan kepada 20:4. 
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1SVkgs6YzsNrQBsRjE467ia1BTq4hwcg-

Tempoh 20:4, Huda decide Huda punya fasting hours start dari 3:30 petang sampai 11:30 pagi. Huda decide my eating window pukul 11:30 pagi sebab fikirkan kalau lepak keluar dengan kawan, jalan-jalan, time ni memang ideal untuk Huda supaya bila berjalan, tidaklah perhatikan orang makan dan saya kena telan air kosong. Sebelum ini Huda cerita tentang Fasting Hours, dimana pemilihan masa "eating window" dan "fasting hours" bergantung kepada diri sendiri. Inilah keseronokkan dan kebahagiaan dalam Intermitten Fasting (IF). Tempoh 4 jam untuk "eating window" Huda very limited and Huda akan share macam mana Huda kekal aktif ketika buat Intermittent Fasting (IF).


https://drive.google.com/uc?export=view&id=1QagY7YaYr-Aafs658uP-MH088X0Vfh2t


Ketika tempoh "eating window", Huda akan mulakan dengan pengambilan protein iaitu ESP terlebih dahulu then baru makan normal meal. Kemudian, 30 minutes before "fasting hours", saya akan top up dengan vitamin untuk membantu Huda mendapat zat yang secukupnya. Antaranya adalah Vita-Lea, Vita C, Coq10, Omega, dan Lecithin. Selain itu, diantara waktu Huda akan minum Cinch Tea Mix untuk kekal aktif bertenaga sepanjang hari dan sebagai penutup fasting hours, Huda akan ambil 2 scoop of Cinch Chocolate untuk bagi perut kenyang selama tempoh IF.


Ok, ada masa boleh visit blog ini untuk dapatkan info-info tentang IF disini.




No comments

© MANA • Theme by Maira G.