SLIDER

Cabaran 120 Hari : Recalc Day 1 and 2 days After

Ok, ok surely akan tertanya kenapa Recalc to Day 1.
Properties : 

18 hari yang lepas menjadi sia-sia apabila saya ter-miss diet plan yang telah ditetapkan oleh kakak ipar saya dan saya telah disuruh untuk recalculate semula diet plan saya kepada awal hari permulaan. Kesalahan saya adalah, saya ter-miss 1 hidangan pada hari saya hendak pulang dari bercuti. Oleh itu, saya telah disarankan oleh kakak ipar saya untuk bermula semula. Kesalahan saya sendiri juga kerana saya terlupa tentang recalculate to day 1 bila saya terlupa.

Tak mengapa, ia tidak menjadikan saya berpatah semangat walaupun telah 18 hari saya amalkan program yang telah ditetapkan itu. There is always failure in between but its not the end. 18 hari merupakan satu pencapaian kalau diikutkan kerana bukan mudah untuk mengawal pemikiran serta mengawal nafsu makan. Baru-baru ini saya terbaca dalam sebuah buku Metabolisme, to be success in Weight Loss it is important to be prepared mentally, emotionally, and physically Kalah dipertengahan jalan bukan bermaksud kita harus punah harapan, tetapi bangkit semula untuk jayakan quest ini. 

"To safely and successfully, you need to understand how to train the experience, know the water and food requirements that contribute to success."

Kali ini, Challenge 120 Hari saya ada sedikit perubahan dari segi pengambilan Lecithin dan Omega Guard. Lecithin dan Omega Guard telah dinaikkan bilangannya daripada sebelum ini.

DAY 1 (SELASA, 9 DIS 2014)

Bermula hari dengan secawan Shaklee ESP, 2 sudu Shaklee Cinch Vanilla, dan 1 sudu Shaklee Mealshake. 1 Vita Lea & 1 B-Complex. 

Tengah hari, 2 sudu Shaklee ESP, 1 sachet Shaklee Collagen, dan 1 sudu Shaklee Mealshake. 6 biji Lecithin & 6 Biji Omega Guard. Tengah hari, buah sekuang dan ayam KFC. Pukul 5 petang, saya berjaya habiskan 3.6Litre air kosong.

Malam, Shaklee ESP, 2 sudu Shaklee Cinch Vanilla, dan 1 sudu Shaklee Mealshake. 6 biji Lecithin & 6 Biji Omega Guard. Sampingan Caratomax, Vita E, Vita C untuk anti-oxidant serta 2 biji DTX Complex

DAY 2 (RABU, 10 DIS 2014)

Bermula hari dengan secawan Shaklee ESP, 2 sudu Shaklee Cinch Vanilla, dan 1 sudu Shaklee Mealshake. 1 Vita Lea & 1 B-Complex. Selepas itu, sarapan pagi, saya ambil 1 keping setengah roti dengan baked bean.

Tengah hari, 2 sudu Shaklee ESP, 1 sachet Shaklee Collagen, dan 1 sudu Shaklee Mealshake. 6 biji Lecithin & 6 Biji Omega Guard. Tengah hari saya hanya makan separuh Mee Goreng Mamak. Pukul 3.30 petang saya makan buah untuk fiber. By pukul 5 petang, 2.4Litre berjaya habis diminum

Malam, Shaklee ESP, 2 sudu Shaklee Cinch Vanilla, dan 1 sudu Shaklee Mealshake. 6 biji Lecithin & 6 Biji Omega Guard. Sampingan Caratomax, Vita E, Vita C untuk anti-oxidant serta 2 biji DTX Cmplex. Pukul 7 petang, saya makan Mee Bandung dan disambung lagi 1.2L air kosong.

DAY 3 (KHAMIS, 11 DIS 2014)

Bermula hari dengan secawan Shaklee ESP, 2 sudu Shaklee Cinch Vanilla, dan 1 sudu Shaklee Mealshake. 1 Vita Lea & 1 B-Complex. Breakfast saya makan Bihun Soto dan Teh Suam Kosong.

Tengah hari, 2 sudu Shaklee ESP, 1 sachet Shaklee Collagen, dan 1 sudu Shaklee Mealshake. 6 biji Lecithin & 6 Biji Omega Guard sebelum keluar ke KL. Setengah hari, aktiviti saya hanya berurut. Cuti Selangor hari ini saya hanya ambil kesempatan untuk berurut kaki saya yang dah lama terseliuh akibat exercise yoga 3 minggu lepas. Saya makan lewat tengah hari tadi, saya hanya makan Nasi Ayam dan air.

Malam, Shaklee ESP, 2 sudu Shaklee Cinch Vanilla, dan 1 sudu Shaklee Mealshake. 6 biji Lecithin & 6 Biji Omega Guard. Sampingan Caratomax, Vita E, Vita C untuk anti-oxidant serta 2 biji DTX Complex. By Malam, saya berjaya habiskan 2.4Litre air.


No comments

© MANA • Theme by Maira G.