SLIDER

Cabaran 120 Hari : Day 7

Genap seminggu, saya amalkan Shaklee ESP, Shaklee MelaShake dan Cinch secara konsisten untuk cabaran penurunan berat badan. alhamdulillah rasanya macam ada penurunan sedikit.


Sarapan pagi, sebelum ambil makanan lain, saya akan pastikan saya mengambil 2 sudu Shaklee ESP, 2 sudu Vanilla Cinch dan 1 sudu Mealshake disertakan 1 Vita-Lea dan 1 B-Complex. B-Complex membantu menukarkan makanan kepada tenaga supaya makanan tidak kekal menjadi lemak. Sebelum tengah hari saya berjaya habiskan 1.2L air suam.

Sebelum tengah hari saya akan pastikan saya makan buah untuk mudah proses pembuangan dan pukul 1:03 petang saya ambil 2 sudu Shaklee ESP, 1 sudu Mealshake dan 1 sachet Collagen. Menu tengah hari saya sama macam semalam, sebab saya suka pulak makan tempe tengah hari daripada asyik makan mamak. Hari ini makanan saya kurang sedikit daripada semalam supaya saya tidak membazir akibat kenyang.

Penutup makan tengah hariku disulam dengan sebiji setengah oren. Air suam untuk fasa kedua sebanyak 1.2L habis dalam pukul 3 petang. Dalam pukul 5 petang saya makan 2 keping love letter.

Makan malam saya untuk kali ini berbeza sedikit daripada hari-hari sebelum ini, saya mengambil 2 sudu Shaklee ESP, 1 sudu Mealshake, 2 sudu Cinch Vanilla dan 1 biji epal. 

Sebelum naik bilik, saya akan mengambil supplement harian saya, 3 Lecithin, 3 Omega Guard, 1 Vita Lea (seperti yang ditunjukkan oleh kakak ipar saya). Caratomax, Vita-C, Vita E, dan DTX Complex. 





No comments

© MANA • Theme by Maira G.